Lijn 3 van TWENCE in Hengelo heeft hiervoor een resonantie schudgoot van JÖST. Geschikt voor maximaal 20 ton per uur over een lengte van 15 meter. De uitdaging ligt echter bij de eigenschappen van de slakken; sterk slijtend en corrosief door de hoge PH-waarde. Hiervoor is de gehele trog opgebouwd uit 10 mm slijtvast gehard staal HARDOX400/450 met afgeronde hoeken zonder overgangen of gaten. Destijds geplaatst in 2007 en nu na 10 jaar vervangen. Gekozen is voor vervanging van de gehele trog in Hardox staal met een duidelijk langere levensduur ten opzichte van een standaard trog met uitwisselbare slijtplaten.
Door de eenvoudige opbouw zijn trilgoten zeer geschikt voor deze transportopgave. De trilgoot bevat geen onderhoudsgevoelige onderdelen en heeft door de zogenaamde ‘micro-worp’ relatief weinig afschuifkrachten.
Voor dit soort opgaven heeft Jöst een laagfrequente massa gecompenseerde resonantie schudgoot met krukasaandrijving ontwikkeld, type FSM. Hiermee worden zeer lange afstanden bereikt met hoge capaciteiten.
Ter compensatie van de dynamische krachten die door de trillingen ontstaan, is de totale schudgoot geplaatst op zogenaamde tilgers. Dit zijn speciale trillingdemperconstructies met massacompensatie die vrij plaatsbaar zijn.