
Het beveiligingssysteem was nodig om menselijk falen bij het lossen van bulkwagens in silo’s te voorkomen. “De nodige documenten worden gecontroleerd, monsters genomen en er wordt gekeken of de bestelling klopt. De chauffeur krijgt toestemming om te lossen”, aldus Felix de Bever, directeur van Omnicol. “Maar dan toch. De vele silo’s, shiftwissels, drukte, taalproblemen; een fout is zo gemaakt. En als dat gebeurt wordt het soms ook nog niet eens gemeld.”
Een verkeerde lossing betekent dat de betreffende silo moet worden leeggehaald en dat de grondstof onbruikbaar is geworden, met alle financiële gevolgen van dien. Bovendien ontstaat een grote hoeveelheid afval met alle opruimkosten van dien.
Digitaal beveiligd
Het volautomatische beveiligingssysteem van Kemp zorgt ervoor dat de silo’s digitaal zijn beveiligd en pas worden gedeblokkeerd als de vrachtbrief is geverifieerd. Zo worden foutieve lossingen voorkomen. Leveringen kunnen 24/7 plaatsvinden.