Search
Close this search box.

Infused energy® wint aan flexibiliteit met Lindor theemenger

Infused energy® wint aan flexibiliteit met Lindor theemenger
6 mrt 2024  |
Deze case study laat zien hoe Infused energy® een Lindor menger inzet om meer flexibiliteit te krijgen bij het verwerken van theemélanges en matchapoeders en hoe zij daarmee tegelijkertijd hun merk promoten. Testimonials van klanten onderstrepen de grote invloed die de investering in de Lindor theemenger heeft op hun bedrijf.

Over Infused energy®

Infused energy®, een Duitse startup op het gebied van thee, heeft een passie voor het creëren van unieke theemélanges en matchapoederrecepten. De producten van Infused energy® bestaan uit infusies op basis van planten met de hoogste natuurlijke cafeïne-niveaus en andere waardevolle plantaardige stoffen.

Er zijn meer dan 20 standaardsmaken aangevuld met speciale seizoensgebonden mélanges. De mélanges bestaan uit zwarte, groene en witte thee gemengd met andere natuurlijke bloem-, fruit- en plantenaroma’s. Als onderdeel van hun community-engagement-strategie, verwerken ze verzoeken van klanten door ‘special-edition’-mélanges te ontwikkelen en aan hun assortiment toe te voegen. Ze houden nauw contact met hun doelgroep en verzamelen feedback via social media, zoals TikTok en Instagram.

De uitdagingen

Voor de aanschaf van hun eigen Lindor theemenger, worstelde Infused energy® met de nadelen van het uitbesteden van het mengproces: een grote afhankelijkheid, beperkte mogelijkheden om te experimenteren en beperkte zichtbaarheid op het mengproces van ingrediënten. Bovendien vormde de beperkte zichtbaarheid een uitdaging op het gebied van marketing- en klantbetrokkenheidsactiviteiten, aangezien deze meestal via het posten van video’s op social media verlopen om juist maximale transparantie te bieden. Op zoek naar een oplossing besloot Infused energy® om te investeren in een Lindor menger – een beslissing die het productieproces en de promotiemogelijkheden van het bedrijf fundamenteel hebben veranderd.

De uitdagingen samengevat:

  • Een onprettige afhankelijkheid van een externe producent.
  • Beperkte flexibiliteit en mogelijkheden om te experimenteren met nieuwe thee- en matchamélanges.
  • Gebrekkige zichtbaarheid op de productiekwaliteit en het productieproces.
  • Beperking van creatieve promotionele content om het vertrouwen van de consument te winnen.
  • Beperkte reactiesnelheid op feedback van klanten en verzoeken om nieuwe smaken.

De oplossing: een Lindor menger

Infused energy® investeerde in een Lindor menger om zelf het mengproces te kunnen uitvoeren. Deze investering biedt hen volledige controle over het productieproces, de flexibiliteit om te experimenteren met nieuwe mélanges, verbeterde kwaliteitscontrole, onafhankelijkheid van externe producenten en nieuwe inspiratie voor promotionele activiteiten.

“De Lindor menger markeert voor ons een waar kantelpunt. Wij zijn nu niet langer afhankelijk van een externe producent en hebben de volledige controle over onze thee- en matchamengprocessen. We kunnen nu zelf à la minute unieke en verrassende theesmaken creëren op basis van de verzoeken van onze klanten.” – Maximillian Gorney, oprichter van Infused energy®

De innovatieve social media-strategie is de drijvende kracht achter de omzet. Met de Lindor menger kan Infused energy® het proces van het maken van thee- en matchaproducten laten zien, iets dat steeds belangrijker wordt voor de moderne consument.

“Met de beschikking over onze eigen Lindor menger hebben we onze transparantie verbeterd en het vertrouwen van onze klanten een enorme boost gegeven. We kunnen ze nu de kwaliteit en herkomst van onze producten garanderen.” – Maximillian Gorney, oprichter van Infused energy®

Over de Lindor theemenger

Infused energy® koos voor een speciale, kleine Lindor theemenger. Lindor theemengers maken gebruik van de ‘gentle touch’ mengtechnologie, die perfect geschikt is voor fragiele theeblaadjes en gevoelige poeders. Daarnaast zijn Lindor theemengers standaard voorzien van functies als een vloeistofspuitsysteem waarmee smaakstoffen en/of aroma’s aan theeblaadjes en matchapoeders kunnen worden toegevoegd.

Lees hier meer over Lindor theemengers en complete oplossingen.

Succesfactoren voor klanten

Een betrokken community

Door het mengproces in huis te halen, kan Infused energy® via social media-kanalen communiceren met de doelgroep en onmiddellijk reageren met aangepaste smaken.

Ontwikkeling van nieuwe smaken

Met de Lindor menger kan Infused energy® experimenteren met nieuwe smaken en het assortiment van 15 standaard theesmaken en 8 matchapoedervariaties uitbreiden.

Onafhankelijkheid en gemoedsrust

Infused energy® kan de recepten nu volledig binnenshuis houden en is niet meer afhankelijk van de verwerkings- en prijsvoorwaarden van een externe producent.

Conclusie

Infused energy® overwon de nadelen van het uitbesteden van de verwerking van hun thee- en matchaproducten door te investeren in een zeer gespecialiseerde, ‘gentle touch’ Lindor menger. Deze beslissing heeft ze flexibiliteit, controle en onafhankelijkheid gebracht en tegelijkertijd hun internetverkopen en unieke merkimago een boost gegeven.

Met de Lindor menger kan het bedrijf zelf experimenteren en razendsnel unieke theemélanges en matchapoeders creëren, die direct herkend worden door hun klanten. Bovendien vergroot het de transparantie en geloofwaardigheid van het bedrijf op de markt. Door samen te werken met Lindor realiseert Infused energy® de visie om waardevolle klanten de beste theemélanges en matchapoeders te bieden.

“De technologie van de Lindor menger behoudt onze delicate ingrediënten waardoor wij onze klanten hun favoriete hoogwaardige thee kunnen bieden.”

Maximillian Gorney oprichter van, Infused energy®

Deel dit bericht

Dit artikel is gepubliceerd door

Enige jaren geleden introduceerde Lindor een eigen unieke visie op het mengen van droge stoffen, de “gentle touch meng” techniek. Deze uitermate vriendelijke maar optimale menging wordt veroorzaakt door schoepen die in de mengtrommel zijn...

Gerelateerde berichten